Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Siiill ska läggas iiin iii senap eller diiill!!

Av maccan juhlin - 12 maj 2010 21:01

Skepp oh hoj era landkrabbor!

  Jag och skeppskatten Kapten.

Nu har maccan kommit i land igen och det va en fin tur man fick.

Dag ett:

Kliver på båten vid varvet, det luktar svetsrök och alkoholiserad finne. fiskfjäll  och tampar dekorerar båten på ett mycket charmigt sätt. Fäster blicken i horresentalt läge och där står han, Skeppare Morgan. Exakt som man målar upp en riktigt sjöman, vitt helskägg, sjömanshat och lång mörkblå rock. va i helvete har jag kommit rätt in i en vinklad saga om kapten haddock eller? Skrattar lite inombords och sträcker fram näven och hälsar "Så det här ska bli ditt hem dom närmaste dagarn unge man?" Och jag smidig som jag är svarar "Ja, det verkar inte bättre."

Väl installerad i min lilla hytt är det dags för arbete. Det bär av ner till maskin rummet där jag ska greja lite med det elektriska, där träffar jag på maskinisten, en grovt alkoholiserad man som kallas för Tanden(För att han bara har en tand). Tugget är som vanligt på Arbetsplatser där män är överrepresenterade fylla, flickor och fighter.  Tanden berättar att han som 13 åring mönstrade på en fraktbåt som gick till sydamerika.

Han berättar om brasilianska flickor i Rio, slagsmål i Venezuela och stormar vid Kap horn.Väldigt intressant men jag får panik på hans jävla rôtna andedräkt så jag börjar jobba istället. Timmarna försvinner iväg och arbetet går bra, dax att lägga ner för dagen.


Dag 2.

Dagens fångst är god och trålarna är fulla med fisk. men roligare än så blir det inte den dagen förrutom att Morgan, nöjd av allt fiske drar upp pipan, puffar lite lätt. Är detta en film eller??


Hemma i Götet igen och spöregn, men det rycker i öltarmen, dags för en öl på Redlion och Europa league finalen. Får väl se vart natten tar oss men alldeles säkert blir det som vanligt när dom 2 vännerna slår sina kloka huvuden ihop, Fullt.


Dagens låt: Evert taube - Så länge skutan kan gå.


10-4





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maccan juhlin - 28 mars 2011 20:23


hej.   jag (juhlin) börjar med att summera hur min fredag utlöpte:   vaknar, äter inte, ringer runt och kollar läget, johan steen kommer och hämtar mig, dricker öl och stroh-rom, äter inte, taxi till red lion, dricker mer öl och några grogg, ...

Av maccan juhlin - 22 mars 2011 14:31

hey!   jag har vart uppe typ 5 gånger inatt för att pissa... efter 5:e gången sket jag i att gå och lägga mig igen, så fick la 3-4 timmars sömn av och till. känner mig som en gammal prostataproblems-gubbe i sina senare dagar.   så vad fan s...

Av maccan juhlin - 21 mars 2011 13:42

I lördags va det riktigt gött.. Fint väder, inte bakis och pengar på fickan. Eller ja, Juhllan mådde väll inte så där jättebra efter sin legendariska alkisfredag, några pengar på fickan hade han inte heller.. Skitsamma! vi drog ut med zune och gick...

Av maccan juhlin - 19 mars 2011 09:37

God morgon!   idag vaknar man upp hos maccan med huvudvärk och långa tånaglar efter en jävligt underlig fredag.   blev väckt fredag kl 14 av att pepe står utanför min dörr med stora kläder och mustach, han vill ha frukost. jag har ingen fru...

Av maccan juhlin - 16 mars 2011 21:16


hello everybody allihopa! Idag har det la inte hänt något speciellt skojigt förutom att jag slapp va med juhllan. Ibland är det skönt med barnledigt. Speciellt till en kolikunge som är döv, fet och blek. Efter jobbet stack jag till GBG classic ta...

Presentation


yxskaft och juhlin..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards