Alla inlägg den 12 maj 2010

Av maccan juhlin - 12 maj 2010 21:01

Skepp oh hoj era landkrabbor!

  Jag och skeppskatten Kapten.

Nu har maccan kommit i land igen och det va en fin tur man fick.

Dag ett:

Kliver på båten vid varvet, det luktar svetsrök och alkoholiserad finne. fiskfjäll  och tampar dekorerar båten på ett mycket charmigt sätt. Fäster blicken i horresentalt läge och där står han, Skeppare Morgan. Exakt som man målar upp en riktigt sjöman, vitt helskägg, sjömanshat och lång mörkblå rock. va i helvete har jag kommit rätt in i en vinklad saga om kapten haddock eller? Skrattar lite inombords och sträcker fram näven och hälsar "Så det här ska bli ditt hem dom närmaste dagarn unge man?" Och jag smidig som jag är svarar "Ja, det verkar inte bättre."

Väl installerad i min lilla hytt är det dags för arbete. Det bär av ner till maskin rummet där jag ska greja lite med det elektriska, där träffar jag på maskinisten, en grovt alkoholiserad man som kallas för Tanden(För att han bara har en tand). Tugget är som vanligt på Arbetsplatser där män är överrepresenterade fylla, flickor och fighter.  Tanden berättar att han som 13 åring mönstrade på en fraktbåt som gick till sydamerika.

Han berättar om brasilianska flickor i Rio, slagsmål i Venezuela och stormar vid Kap horn.Väldigt intressant men jag får panik på hans jävla rôtna andedräkt så jag börjar jobba istället. Timmarna försvinner iväg och arbetet går bra, dax att lägga ner för dagen.


Dag 2.

Dagens fångst är god och trålarna är fulla med fisk. men roligare än så blir det inte den dagen förrutom att Morgan, nöjd av allt fiske drar upp pipan, puffar lite lätt. Är detta en film eller??


Hemma i Götet igen och spöregn, men det rycker i öltarmen, dags för en öl på Redlion och Europa league finalen. Får väl se vart natten tar oss men alldeles säkert blir det som vanligt när dom 2 vännerna slår sina kloka huvuden ihop, Fullt.


Dagens låt: Evert taube - Så länge skutan kan gå.


10-4





Av maccan juhlin - 12 maj 2010 01:27

okej.. Niclas här.. 


tänkte jag skulle försöka återberätta händelserna från helgen (inte fredag dock, eftersom maccan tog hand om det i förra inlägget)..


I lördags när jag vaknade tog det mig närmare minuten innan jag förstod vart jag hade vaknat upp. Fotbollsramsor och pianomusik fick mig att fatta att jag var hos maccan.

Marcus så snäll som han är gav mig frukost på sängen (halväten kall pizza från förra veckan) och sa till mig att äta upp fort för att vi skulle ut och gå. Kul tänkte jag och ångrade ganska kraftigt att jag sagt JA till detta dagen innan.

Men gick gjorde vi, 5km på en jävla grusväg som aldrig slutade gå uppför.

Trötta men ganska nöjda så bestämmde vi oss för att spela Fifa, äta fet mat och godis resten av kvällen.

Efter många om och men så hamna vi till slut hemma hos Fimpen med godis och chips som skulle kunna räcka till 11 hungriga amerikaner. En vattenpipa inhandlades också på vägen hem till Fimpen, och den sögs det ganska bra ur den kvällen.

Sen kanske det ska tilläggas att jag och Maccan rent av krossade Fimpen och Palm på Fifa 10....... hmm..



Över till söndagen..

kommer inte ihåg så mycke från början av den dagen men av någon anledning så hamnade vi hos den där jävla fetrövade Fimpen igen.

Efter lite sovsäcksfotboll så ringer det på dörren och där står Wilma och TenaJonna, som är där för att hämta mig och Maccan för nu skulle det festas. (Fimpen ville dom inte ha med)


Självklart så bangar Maccan ur och stannar hemma, men jag tar mig i kragen och släpar mig hem till dom två damerna.

Så jag och dom två tokiga flickorna börjar häva i oss alkohol och prata om allt från drogmissbruk i Norge till hur 7 dagar på Roskildefestivalen smakar.

Klockan börjar närma sig måndag och det är dags att förflytta oss in till stan. Vi hamnar på stage Door där två av Jonnas vänner sitter. Även där dricks det alkoholhaltiga drycker vilket faller oss i smaken, för fullare skulle vi bli.

Vi ramlar vidare mot BaBar och nu har även Jonnas två vänner anslutigt, två trevliga killar som jag skulle gissa pluggar eller pluggat på Chalmers eftersom dom hade fula skor och det drogs Änglaskämt i mängder.

BaBar är lite suddigt men jag tror att alla träffade gamla vänner från förr.. inte jag dock. Jag spela bort mina pengar på Black Jack istället.


Fyllekäk skulle intas på McDonalds vilket vi alla vet är rena rama vilda wester kl 3 på natten. Nån snubbe fick inte sina cheesburgare i tid och började riva ner väggarna, men som tur var så "kännde" Jonna denna underbara kille så hon stoppade det hela innan han fick med sig halva McDonalds ut.


Jag tycker verkligen synd om dessa finniga stackars tonåringar som står bakom disken på donken nattetid. Dom får ta en del skit om man säger så....


Vi delar en taxi hem med Kevin Mckidd från Grey's Anatomy och går och lägger oss ganska nöjda med kvällens bravader..


Måndagen va la sådär kul.. ganska baked..



 



Dagens låt: HOFFMAESTRO - Highway man


Ten-Four

Presentation


yxskaft och juhlin..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards