Alla inlägg den 6 mars 2010

Av maccan juhlin - 6 mars 2010 11:21

GÖTT! ledig idag(fredag)!! Träffade Joakim"full fräs"Johan aka pappa på franks vid kopparmärra vid tio...Farsgubben hänger inte riktigt med i den djungel som finns i café världen.."vat i helfete er en krossant acken?"(pappa är tysk, så hans svenska är väll inte 100%)..Med en djup suck blir svaret"ähh skit i det farsan, ta en vanlig kopp kaffe bara!"

Väl vid bords kommer farsan med en liten presso kaffe och ser jävligt fundersam ut."hur gör man medt den her krejen?" Jag orkar inte ens förklara för han, utan tar presson och pressar ner skiten. När vi har löst det världsproblemet blir det snack om lite allt möjligt. Jag sitter mest och skrattar för mig själv när jag hör pappas helt über rôtna tyska.

Auf wiedersehen farsan se you soon.

Dags att dra till vapendragaren Juhlin. Öppnar dörren och tar av mig och ser till min inte så stora förvåning en white trash kille med mjukisar och en strumpa på sig. kör lillsnorre till jobbet och drar vidare till partille där fakturering och planerings möten väntar.Allt gick som det skulle och jag kunde dra vidare till fimpen och hämta tvätten.

Fimpen hade gaddat sig lite grann till..ett nice spader på handleden blev det denna gång. Körde lite Fifa 10 medan jag väntade på sista maskinen. Skåne here we come! hämtar juhllan på jobbet i mölndal sedan drar vi till sydligare domäner. Allt som vanligt, när man kommer ner möter man Jörgen sittandes vid dator och syrran, tanterna och barnen sitter vid tvn och kollar på lets dance.. Färska räkor va på menyn när vi kom så det var bara att hugga i och en pilsner till det. När tanterna skulle gå hörde man bara en jävla duns och ett skrik!? Morsan halkade på det blöta hallgolvet och bröt överarmen.

"Min arm är av! min arm är av!" .Som en gammal möbelfjäder flyger vi upp ur soffan och hjälper morsan. Syrran va den enda som inte hade druckit, så hon fick köra morsan till sjukhuset.Gött slapp man det..knäcker några pilsner till och tjötar om livet. lägg dags.!


Idag har vi käkat en hederlig frukost, kört fyrhjulning och kollat till morsan.Juhllan har hjälpt Jörgen med att flytta lite grunkor, det skulle han aldrig gjort!! Den lille späda människan Niclas Juhlin Knäckte ryggen och kan inte gå. Om ni tänker er Krösa maja  med Replay jeans och beckham frisyr, så ser han ut ungefär...

Men va fan händer ikväll? blir det bruksprovs festen i Flyinge? Blir det utgång i Hbg med fröken Gullamnder? eller bara en kväll i stillhet..time will tell..


Dagens låt: George Thorogood - Bad to the bone.(tillägnad Morsan!)

Presentation


yxskaft och juhlin..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards